گوگل در حال آزمایش فناوری واقعیت افزوده برای گوگل مپ +عکس

0 0

دسته بندی: تکنولوژی بازدید: 5274 تاریخ: ۱۳۹۷/۱۱/۲۳

گوگل در حال آزمایش ویژگی واقعیت افزوده بر روی گوگل مپ است، با این ویژگی مسیر عابرین پیاده به صورت گرافیکی نمایش داده می‌شود.

گوگل در حال آزمایش فناوری واقعیت افزوده برای گوگل مپ +تصویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل در کنفرانس I/O خود در سال گذشته، ویژگی جدیدی را برای گوگل مپ معرفی کرد که برای عابرین پیاده تولید شده و از واقعیت افزوده استفاده می‌کند. این بروزرسانی به صورتی است که از دوربین اصلی تلفن هوشمند، علاوه بر نمای خیابان، به صورت یک نقشه کوچک در پایین صفحه موقعیت کاربر را نشان می‌دهد و پیکان‌هایی نیز مسیر را به کاربر نشان می‌دهند. ویژگی واقعیت افزوده گوگل مپ توسط افراد محلی در حال آزمایش است و به احتمال فراوان به زودی عرضه خواهد شد.

به گفته وال استریت ژورنال (که قادر به آزمایش این قابلیت بود) با شروع مسیریابی دکمه‌ای با نام Start AR (شروع واقعیت افزوده) نمایش پیدا خواهد کرد که با لمس آن این ویژگی فعال می‌شود. در این حالت برنامه بر روی دوربین می‌رود و از کاربر خواسته می‌شود تا گوشی را به اطراف حرکت دهد تا برنامه موقعیت کاربر را تشخیص دهد. در ادامه زمانی که گوگل مپ موقعیت را شناسایی کرد، با استفاده از اطلاعات ذخیره شده بر روی Street View و دوربین، پیکان‌هایی گرافیکی روی صفحه نمایش به وجود می‌آیند و مسیر را به این صورت به کاربر نشان می‌دهند. زمانی هم که کار مسیریابی کاربر تمام شد، با پایین آوردن تلفن همراه خود، این ویژگی خاموش می‌شود و صفحه اصلی گوگل مپ به نمایش گذاشته می‌شود.

گوگل در حال آزمایش فناوری واقعیت افزوده برای گوگل مپ +تصویر

گوگل اعلام کرده است که این ویژگی برای رانندگان کاربرد ندارد و تنها برای عابرین پیاده ساخته شده است. Rachel Inman سرپرست این پروژه در گوگل گفته است: " این ویژگی برای کسانی ساخته شده که به طور مثال از ایستگاه مترو بالا می‌آیند و با خود فکر می‌کنند که حالا باید به کدام سمت بروند. "

این برنامه به سبب ویژگی‌های گرافیکی که دارد زمانی فعال است که گوشی مقابل چشمان کاربر قرار گیرد، به همین دلیل توجه کاربر به اطراف خود کاهش پیدا می‌کند. برای پیشگیری از حوادث احتمالی مانند تصادف با وسایل نقلیه، گوگل به طور مداوم به کاربران هشدار می‌دهد که گوشی را پایین بیاورند. اگر کاربر به هشدار‌های گوگل توجه نکند، صفحه نمایش به طور خودکار خاموش می‌شود تا توجه کاربر به اطراف افزایش پیدا کند. این قابلیت برای طول عمر باتری نیز مفید است.

گوگل در حال آزمایش فناوری واقعیت افزوده برای گوگل مپ +تصویر

به احتمال زیاد ویژگی مذکور به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد، اما در زمان عرضه می‌تواند سازوکار مسیریابی را برای عابرین پیاده وارد دنیای جدیدی کند. پیکان‌های گرافیکی و حتی نمایش اطلاعات مورد نیاز با استفاده از واقعیت افزوده، جذابیت زیادی را برای عابرین پیاده خواهد داشت و شاید کاربران را به پیاده‌روی بیشتر تشویق کند.


اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
گوگل در حال آزمایش فناوری واقعیت افزوده برای گوگل مپ +عکس
https://filesana.ir/article/140/view

نظرتان را ارسال کنید

فــــایــــل ســـانـــا

فـــايل ســـانا صرفا يک طرح کارآفرينی مشارکتی است که هدف آن درآمدزايی برای دانشجويان، دانش آموزان، محققان، کاربران اينترنتی و ... است.
با عضویت در فایل سانا، کسب در آمد اینترنتی خود را شروع کنید.

ثبت نام در سایت

ما قابل اعتماد هستیم!

تمامی كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی ثبت شده است.

درباره سایت

فایل سانا|سیستم همکاری در فروش فایل

فروش انواع فایل های قابل دانلود از جمله: مقاله، پروژه، پاورپوینت، گزارش کارآموزی، طرح توجیهی، نرم افزار، خلاصه کتاب و ...

09909994252 info@filesana.ir

با همکاری :

نماد اعتماد الکترونیک

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.