روانشناسی رنگ سبز

3 0

دسته بندی: روانشناسی بازدید: 9375 تاریخ: ۱۳۹۸/۱۱/۱۲

روانشناسی رنگ سبز  
The Color Psychology of Green
 نوشته شده توسط: کاروان سبحانی
 
Green color psychology

روانشناسی رنگ نشان می دهد که رنگهای مختلف می توانند واکنشهای روانشناختی را برانگیزند. به عنوان مثال ، اغلب تصور می شود رنگ بر روحیه و احساسات تأثیر می گذارد. بعضی اوقات این واکنش ها مربوط به شدت یک رنگ است ، در حالی که در موارد دیگر محصول تجربه و تأثیرات فرهنگی است.

رنگ سبز چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ برای بسیاری از افراد ، این رنگ با طبیعت ارتباط تنگاتنگی دارد و بلافاصله رنگ سبز چیزهای مانند چمن ، درختان و جنگل ها را به یاد می آورند. شاید به دلیل اینکه سبز خیلی زیاد با طبیعت در ارتباط است ، اغلب به عنوان یک رنگ طراوت و آرام توصیف می شود.


"سبز که رنگ طبیعت است ، آرامش بخش ، تسکین دهنده ، شاد و دارای سلامتی است." - پل برونتون

سیندی چانگ / خیلیول
سبز رنگی سرد است که نمادی از طبیعت و جهان طبیعی است. شاید به دلیل ارتباطات محکم با طبیعت ، اغلب تصور می شود که رنگ سبز نشان دهنده آرامش ، شانس ، سلامتی و حسادت است.

محققان همچنین دریافتند که سبز می تواند توانایی خواندن را بهبود بخشد. برخی دانش آموزان ممکن است دریابند که گذاشتن یک برگه شفاف از کاغذ سبز بر روی مطالب، باعث افزایش سرعت خواندن و درک مطلب می شود.


سبز اغلب به دلیل خاصیت آرامش بخش در تزئینات مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، مهمانانی که منتظر حضور در برنامه های تلویزیونی هستند ، اغلب در یک "فضای سبز" منتظر هستند تا استراحت کنند.

تصور می شود که سبز استرس را تسکین داده و به بهبودی کمک می کند. کسانی که محیط کار سبز دارند ، کمتر احساس درد می کنند.

نتیجه تصویری برای The Color Psychology of Green"

اثرات سبز
چگونه سبز احساس شما را برمی انگیزد؟ آیا شما سبز را با خصوصیات یا موقعیتهای خاصی مرتبط می کنید؟

 بیشتر بدانید که دیگران درباره رنگ سبز چه می گویند.


سبز آرامش بخش است
خوانندگان اغلب می گویند که رنگ سبز دارای یک اثر آرام بخش است. یکی از پاسخ دهندگان گفت: "من در جایی خوانده ام که رنگ سبز آرام بخش یا رنگی است که به تمرکز یا چیز دیگری کمک می کند."

خواننده دیگری توضیح داد: "سبزی های تیره بسیار تسکین دهنده هستند. من متوجه شده ام که هر وقت از چیزی احساس عصبی یا نگرانی می کنم ، نشستن در اتاق نشیمن سبز تیره باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشم." "من حدس می زنم به همین دلیل است که آنها" اتاق های سبز "برای بازیگران دارند که قبل از شروع صحنه روی صحنه بنشینند. این احتمالاً به آنها کمک می کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند."


اثرات آرامش بخش سبز ممکن است به دلیل ارتباط آن با طبیعت باشد ، که افراد اغلب احساس آرامش و طراوت می کنند.

سبز هیجان انگیز است
در حالی که برخی از رنگ سبز رنگ آرامش بخش را می یابند ، برخی دیگر می دانند که این احساس هیجان را به آنها منتقل می کند. یکی از بینندگان گفت: "سبز در عجله ایجاد می کند. من همه چیز را با رنگ سبز می خرم و مانند عکس هایی که رنگ سبز زیادی در آنها وجود دارد. شخصیت ها را با موهای سبز ، چشم ها ، لباس ها به طور خودکار دوست دارم. فکر می کنم." .

این می تواند به ویژه در مورد سایه های پر جنب و جوش و سرسبز سبز صادق باشد. خواننده توضیح داد: "من یک سبز بسیار روشن و پر جنب و جوش را دوست دارم! به نظر می رسد بسیار پر انرژی و انگیزه است. مثل اینکه همیشه هر زمان که در اطراف یک منشور روشن یا سبز آهک هستم احساس الهام و شارژ می کنم."

سبز طبیعی است
"سبز برای من نمادی از رشد طبیعت است. وقتی متوجه رنگ سبز می شوم احساس آرامش  بخشی دارم." - برندن

"رنگ سبز من را به یاد دنیای طبیعی می اندازد. من دوست دارم سبز را در دکوراسیون داخلی و کمد لباس خود بگنجانم زیرا به طبیعت نزدیک است." - بتی

سبز خوش بینانه است
"امید ، خوش بین ، بخشیده ، پرانرژی ، استراحت ، سلطنتی ، زیبا ، غنی ، سالم ، بازیگوش ، محترم ، مسئول ، ثروتمند ، محتاط ، صلح آمیز ، گرم ، پایدار ، قد بلند ، تمیز ، پایدار ، راحت ، محکم ، قوی و دلسوز. این رنگ مورد علاقه من است ، همه سایه ها و رنگها. " - جو

"سبز رنگی است که برای من سمبل آغاز جدیدی است. من تصور می کنم گیاه تازه سبز از خاک بیرون می آید. هر وقت سعی می کنم برای مقابله با یک هدف جدید و یا شروع کردن به چیزی انگیزه پیدا کنم ، اطرافم با سبز می تواند کاملاً باشد. مفید است. " - ایوان


ترجمه شده از سایت  :www.verywellmind.com
اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
روانشناسی رنگ سبز
https://filesana.ir/article/151/view

نظرتان را ارسال کنید

فــــایــــل ســـانـــا

فـــايل ســـانا صرفا يک طرح کارآفرينی مشارکتی است که هدف آن درآمدزايی برای دانشجويان، دانش آموزان، محققان، کاربران اينترنتی و ... است.
با عضویت در فایل سانا، کسب در آمد اینترنتی خود را شروع کنید.

ثبت نام در سایت

ما قابل اعتماد هستیم!

تمامی كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی ثبت شده است.

درباره سایت

فایل سانا|سیستم همکاری در فروش فایل

فروش انواع فایل های قابل دانلود از جمله: مقاله، پروژه، پاورپوینت، گزارش کارآموزی، طرح توجیهی، نرم افزار، خلاصه کتاب و ...

09909994252 info@filesana.ir

با همکاری :

نماد اعتماد الکترونیک

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.