گوشی‌های پرچمدار هواوی میت ۳۰ و هواوی میت ۳۰ پرو معرفی شدند

3 0

دسته بندی: تکنولوژی بازدید: 9449 تاریخ: ۱۳۹۸/۶/۲۹

فایل سانا | سیستم همکاری در فروش فایل

گوشی‌های پرچمدار هواوی میت ۳۰ و هواوی میت ۳۰ پرو معرفی شدند

کاروان سبحانی 29شهریور ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

دیروز شرکت هواوی رسما از دو گوشی پرچمدار جدید خود در خانواده میت رونمایی کرد. بهترین گوشی هواوی میت ۳۰ پرو نام دارد و محصول دیگر، هواوی میت ۳۰ که در برخی ویژگی‌ها، ضعیف‌تر از نسخه پرو خواهد بود. اگرچه هیچ کدام از این گوشی‌ها به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین، به سرویس‌های گوگل مجهز نیستند، اما همچنان هواوی با دست پر به میدان آمده و بگذارید بدون هیچ مقدمه دیگری، سراغ هواوی میت ۳۰ پرو برویم.


هواوی میت ۳۰ پرو

هواوی میت ۳۰ پرو هیجان انگیز‌ترین مشخصات دوربینی در بین تمام گوشی‌هایی که تا به امروز معرفی شده‌اند را دارد. علاوه بر سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسلی که هواوی آن را Super Sensing Camera می‌نامد و آن را پیش‌تر در هواوی P30 پرو دیده بودیم، هواوی یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی دیگر هم به این گوشی اضافه کرده است. دوربین ۴۰ مگاپیکسلی دوم درواقع قرار است دوربین اولترا واید این گوشی باشد و هواوی آن را Cine Camera یا دوربین سینمایی می‌نامد. هردوی این دوربین‌ها، از دوربین چهارم این گوشی که از نوع ToF است استفاده می‌کنند تا افکت بوکه را در فیلم‌برداری ایجاد کنند.

دوربین سومی که در پشت این گوشی قرار دارد نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد و لنزی با قابلیت زوم سه برابری اپتیکال در جلوی آن قرار می‌گیرد و فاصله کانونی ۸۰ میلی‌متر را به وجود می‌آورد. این دوربین سوم در کنار دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، به لرزشگیر اپتیکال مجهز هستند. همچنین دوربین سوم امکان ۵ برابر زوم هایبرید را هم برای کاربران فراهم می‌کند. برای مقایسه با هواوی P30 پرو باید بگوییم که آن گوشی دارای زوم ۵ برابری اپتیکال و ۱۰ برابری هایبرید بود، اما هواوی میت ۳۰ پرو دارای زوم ۳ برابری اپتیکال و ۵ برابری هایبرید است.

برگردیم سراغ دو دوربین ۴۰ مگاپیکسلی که هر دو سنسورهایی بزرگ‌تر از رقبا دارند و لنزهایی با دیافراگم باز جلوی آنها قرار گرفته است. دوربین اصلی لنزی با دیافراگم f/1.6 دارد و دوربین اولترا واید هم با سنسور ۱/۱.۵۴ اینچی خود، لنزی با دیافراگم f/1.8 خواهد داشت. همچنین نسبت تصویر سنسور ۴۰ مگاپیکسلی دوربین اولترا واید، ۳:۲ خواهد بود.

در بخش فیلم‌برداری نیز این گوشی فوق العاده است. در ابتدا بگذارید بگوییم که هواوی میت ۳۰ پرو می‌تواند با رزولوشن ۴K و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند که از این حیث، اولین گوشی هواوی در این زمینه به حساب می‌آید. سرعت فریم‌های فیلم‌برداری در این گوشی حتی می‌هواند تا ۷۶۸۰ فریم در ثانیه در فیلم‌برداری با رزولوشن ۷۲۰P برسد تا بتوان اسلوموشن‌هایی فوق العاده با این گوشی ثبت کرد! جدا از این موارد، یک حالت فیلم‌برداری TimeLapse هم در این گوشی وجود دارد که با رزولوشن ۴K و رنگ‌های HDR+ این کار را انجام می‌دهد تا نتیجه نهایی خوش رنگ و لعاب باشد. همچنین فیلم‌برداری با این گوشی در نور کم نیز می‌تواند با ایزو ۵۲۰۰۰ انجام شود که در بین تمام گوشی‌ها، بی‌نظیر است.

دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است و در کنار آن، سخت‌افزار مربوط به تشخیص چهره سه بعدی، در داخل یک ناچ یا بریدگی قرار گرفته است. در ناچ این گوشی حتی یک سنسور اختصاصی برای تشخیص ژست‌های حرکتی دست کاربر وجود دارد که با کمک واحد پردازش عصبی پردازنده این گوشی یعنی Da Vinci NPU کار می‌کند. در این زمینه احتمالا هواوی اولین رقیب پیکسل ۴ برای تشخیص حرکات دست کاربر خواهد بود.

صحبت از پردازنده شد و باید بگوییم همانطور که انتظار داشتیم، در این گوشی پردازنده پرچمدار Kirin 990 استفاده شده است. این پردازنده بر مبنای لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته شده است. در کنار این پردازنده نیز پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP16 قرار گرفته و نسخه جدید GPU Turbo هم برای این پردازشگر گرافیکی استفاده خواهد شد. همچنین یک صفحه ساخته شده از گرافین هم در داخل این گوشی قرار دارد تا گرمای پردازنده را گرفته و گوشی را خنک نگه دارد.

مشخصات هواوی میت ۳۰ پرو هنوز تمام نشده‌اند. این گوشی به یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی OLED مجهز است. رزولوشن این نمایشگر هم ۲۴۰۰ در ۱۱۷۶ پیکسل است و HDR و پوشش کامل رنگ‌های DCI-P3 هم در این نمایشگر حاضر خواهند بود. نکته هیجان انگیز اما میزان خمیدگی این نمایشگر است. هواوی اسم این نمایشگر و خمیدگی ۸۸ درجه‌ای در کناره‌های آن را Horizon Display نامیده است.

این نمایشگر از ویژگی Always On Mode یا نمایشگر همیشه روشن هم پشتیبانی می‌کند. همچنین پشتیبانی از قلم‌های لمسی هواوی یعنی M-Pen هم در نمایشگر هواوی میت ۳۰ پرو وجود خواهد داشت. نمایشگر این گوشی همراه با قلم M-Pen می‌توانند تا ۴۰۹۶ سطح از فشار را در اختیار کاربر بگذارند.

این نمایشگر آنقدر خمیدگی دارد که هواوی تصمیم گرفته دکمه‌های سخت‌افزاری کم و زیاد کردن صدا را از این گوشی حذف کند و آن‌را تبدیل به یک دکمه نرم‌افزاری کند. همچنین علاوه بر این، هواوی یک دکمه شاتر نرم‌افزاری هم در لبه‌های هواوی میت ۳۰ پرو در اپلیکیشن دوربین قرار داده تا با آن بتوانید با گوشی عکس بگیرید. دکمه پاور اما همچنان در لبه سمت راست این گوشی حاضر و آماده است.

دو گوشی هواوی میت ۳۰ همراه با اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI10 عرضه خواهند شد. اما طبق آخرین خبرها، هنوز مشخص نیست که سرویس‌های گوگل در این گوشی حاضر خواهند بود یا نه. خود هواوی نیز چیزی در این زمینه نگفت و می‌توانیم نتیجه بگیریم که خبری از سرویس‌های گوگل در پرچمداران جدید هواوی نیست.

جدا از این موارد، هواوی در مورد تکنولوژی شارژ بی‌سیم این گوشی نیز صحبت کرد و گفت که حالا هواوی میت ۳۰ پرو می‌تواند با سرعت ۲۷ وات توسط شارژر بی‌سیم، شارژ شود! این سرعت برای شارژر‌های بی‌سیم خیلی زیاد است و این یعنی باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری این گوشی می‌تواند با سرعت بالایی توسط شارژر بی‌سیم شارژ شود. شارژر سیمی این گوشی نیز می‌تواند تا ۴۰ وات سرعت داشته باشد که فوق العاده است. برای مقایسه، چیزی که سامسونگ به آن شارژر «سریع» می‌گوید، تنها ۲۵ وات سرعت دارد. شارژر «سریع» اپل و آیفون ۱۱ پرو نیز ۱۸ واتی است و با این شرایط، هواوی در این زمینه رقبای خود را شکست داده است.

در زمینه ارتباطات نیز هواوی اعلام کرد که هواوی میت ۳۰ پرو در مجموع دارای ۲۱ آنتن مختلف است. ۱۴ تا از این آنتن‌ها، مشخصا برای اتصال به شبکه ۵G خواهند بود. این مورد به این گوشی اجازه می‌دهد تا از هشت باند مختلف ۵G پشتیبانی کند که این رقم در رقیب این گوشی یعنی گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G، تنها سه باند است.

هواوی میت ۳۰ پرو قرار است دارای رم هشت گیگابایتی باشد. حافظه داخلی این گوشی نیز ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود اما همچنان پشتیبانی از کارت‌های حافظه NM Card در این گوشی وجود دارد تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر، حافظه داخلی این گوشی را افزایش دهید. نسخه پرو از این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای فضایی، بنفش کیهانی و سبز عرضه خواهد شد.


همچنین همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید، دو نسخه خاص و چرمی از این گوشی هم عرضه می‌شوند که با چرم گیاهی ساخته شده‌اند. رنگ‌ مدل‌های چرمی هم نارنجی و سبز خواهد بود. در نهایت، باید بگوییم این گوشی به استاندارد ضد آب بودن IP68 هم مجهز شده است.

گران‌ترین مدل هواوی میت ۳۰ پرو ۴G معادل ۱۱۰۰ یورو قیمت خواهد داشت و حافظه رم آن ۸ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود. مدل ۵G از این گوشی نیز با همین میزان حافظه رم و حافظه داخلی، قیمت ۱۲۰۰ یورویی خواهد داشت. همچنین این گوشی‌ها دو سیم کارته هستند که در نسخه ۵G، هر کدام از سیم‌کارت‌ها می‌توانند به شبکه ۵G متصل شوند اما امکان اتصال هردو به صورت همزمان به ۵G وجود ندارد.

هواوی میت ۳۰

هواوی میت ۳۰ امسال شباهت‌های زیادی به نسخه پرو دارد جوری که هیچ سالی مدل معمولی سری میت به مدل پرو انقدر شبیه نبود. در بخش نمایشگر، این گوشی همچنان نمایشگر OLED دارد و حتی اندازه آن با ۶.۶۲ اینچ، کمی بزرگ‌تر از هواوی میت ۳۰ پرو است. از نظر رزولوشن نیز شبیه به مدل پرو است و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل دارد. این نمایشگر هم مثل نسخه پرو، از HDR10 پشتیبانی می‌کنند و طیف کامل رنگ‌های DCI-P3 را می‌تواند نمایش دهد.

نمایشگر این گوشی دیگر خمیدگی ندارد و کاملا صاف است. ناچ یا بریدگی این گوشی نیز کمی کوچک‌تر است اما همچنان دارای سنسوری برای تشخیص سه بعدی چهره است. البته تکنولوژی این سنسور متفاوت است و امنیت کمتری از میت ۳۰ پرو دارد. همچنین فراموش نکنید که هر دو گوشی که در حال صحبت از آن‌ها هستیم، به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر هم مجهز شده‌اند.

دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در این نسخه حاضر هستند!

در بخش دوربین، دوربین اصلی این گوشی همچنان همان سنسور ۴۰ مگاپیکسلی بزرگ و ۱./۱.۷ اینچی است. نوع سنسور هم RYYB است و به طور کل در این یک مورد هیچ فرقی با میت ۳۰ پرو ندارد. اما لنزی که جلوی آن قرار گرفته، دیافراگم بسته‌تر f/1.8 دارد. دوربین تله‌فوتو که سنسوری ۸ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و فاصله کانونی ۸۰ میلی‌متری دارد نیز با هواوی میت ۳۰ پرو یکسان است. این یعنی همچنان زوم سه برابری اپتیکال و زوم ۵ برابری هایبرید در این گوشی هم وجود دارد اما دوربین اولترا واید، جایی است که بیشترین تفاوت با نسخه پرو دیده می‌شود.

دوربین اولترا واید هواوی میت ۳۰ سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارد و لنز اولترا واید آن، دیافراگم f/2.2 دارد. دوربین سلفی گوشی هم ۲۴ مگاپیکسلی است.

این گوشی نیز همچنان به پردازنده Kirin 990 مجهز شده اما خبری از ۵G در این محصول نیست. البته این نسخه از Kirin 990 اگرچه لیتوگرافی ۷ نانومتری دارد اما هسته‌های میانی آن سرعت کمتری دارند. همچنین واحد پردازش عصبی این نسخه از Kirin 990 تنها دارای یک هسته بزرگ است در صورتی که همین پردازنده در هواوی میت ۳۰ پرو دارای دو هسته بزرگ در واحد پردازش عصبی است.

باتری این گوشی نیز از شارژر ۴۰ واتی سیمی و شارژر بی‌سیم ۲۷ واتی پشتیبانی می‌کند که در این زمینه هم به نسخه Pro شبیه است. ظرفیت باتری این گوشی هم ۴۲۰۰ میلی‌آمپر خواهد بود.

شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف سخت‌افزاری هواوی میت ۳۰ معمولی، این باشد که این گوشی دارای استاندارد IP53 برای ضد آب بودن است که این یعنی عملا، بهتر است این گوشی را نزدیک آب نبرید.

هواوی میت ۳۰ از نظر دیگر مشخصات و ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، شبیه به برادر Pro خود خواهد بود! این یعنی حتی حافظه رم این گوشی نیز قرار است ۸ گیگابایتی باشد. قیمت محصول اما ۸۰۰ یورو خواهد بود و تنها در یک نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. البته می‌توان حافظه داخلی این گوشی را به کمک کارت‌های حافظه NM Card افزایش داد و بار دیگر باید اشاره کنیم که خبری از ۵G در این گوشی نیست.

شما درباره دو پرچمدار جدید هواوی چه فکر می‌کنید؟ آیا هواوی میت ۳۰ پرو و هواوی میت ۳۰ می‌توانند لقب بهترین پرچمداران اندرویدی حال حاضر را به خود اختصاص دهند؟

منبع:

Dijikala

GSMArena

 
اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
گوشی‌های پرچمدار هواوی میت ۳۰ و هواوی میت ۳۰ پرو معرفی شدند
https://filesana.ir/article/148/view

نظرتان را ارسال کنید

فــــایــــل ســـانـــا

فـــايل ســـانا صرفا يک طرح کارآفرينی مشارکتی است که هدف آن درآمدزايی برای دانشجويان، دانش آموزان، محققان، کاربران اينترنتی و ... است.
با عضویت در فایل سانا، کسب در آمد اینترنتی خود را شروع کنید.

ثبت نام در سایت

ما قابل اعتماد هستیم!

تمامی كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی ثبت شده است.

درباره سایت

فایل سانا|سیستم همکاری در فروش فایل

فروش انواع فایل های قابل دانلود از جمله: مقاله، پروژه، پاورپوینت، گزارش کارآموزی، طرح توجیهی، نرم افزار، خلاصه کتاب و ...

09909994252 info@filesana.ir

با همکاری :

نماد اعتماد الکترونیک

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.