جست‌وجو در سایت‌های فاقد فرم جست‌وجو

1 0

دسته بندی: کامپیوتر بازدید: 5581 تاریخ: ۱۳۹۶/۳/۱۱

جست‌وجو در سایت‌های فاقد فرم جست‌وجو

 سایت اینترنتی, پیدا‌ کردن مطلب  در سایت

پیدا‌ کردن مطلب  در سایت‌های فاقد فرم جست‌وجو

 

این روزها با دسترسی گسترده به اینترنت و سایت‌های مختلفی که اطلاعاتی در زمینه‌های گوناگون منتشر می‌کنند، تقریبا می‌توان به هر پرسشی پاسخ داد و هر چیزی را در اینترنت جست‌وجو کرد. باتوجه به همین گستردگی اطلاعات، جست‌وجو در اینترنت و سایت‌های مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که بدون این ابزار یافتن اطلاعات موردنظر حتی در شرایطی که به سایت مربوطه نیز دسترسی داشته باشید، بسیار دشوار خواهد بود.

 

به‌ عنوان مثال فرض کنید به‌ دنبال یک خبر در سایت هستید و ضمن آگاهی از عنوان خبر، این سایت به فرم جست‌وجو مجهز نباشد. به نظرتان در چنین شرایطی می‌توانید خبر موردنظر را از میان ده‌ها هزار خبر موجود در سایت پیدا کنید؟ مطمئنا انجام این کار اگر غیرممکن نباشد بسیار دشوار و وقتگیر است. در وضعیت مشابه نیز چنانچه شما با سایتی مواجه شوید که فرم جست‌وجو ندارد یا جست‌وجوی آن عملکرد بسیار ضعیفی دارد ممکن است گمان کنید تنها راهکار باقی‌مانده همان صرف وقت طولانی برای پیدا‌ کردن مطلب موردنظر است.

 

دوست دارید با روشی ساده‌تر آشنا شوید و بی‌نیاز از فرم جست‌وجوی سایت‌ها در هر سایتی که علاقه دارید جست‌وجو کنید؟ به کمک این روش می‌توانید با استفاده از انواع موتورهای جست‌وجوگر همچون گوگل، بینگ، جست‌وجوگر یاهو و... با استفاده از یک مرورگر ساده روی دستگاه‌های مختلف اعم از رایانه، تبلت و تلفن همراه عملیات جست‌وجو را اجرا کنید.

 

مرورگر اینترنتی موردنظر را اجرا و به یکی از موتورهای جست‌وجوگر مراجعه کنید. (به‌عنوان مثال سایت گوگل را باز کنید)

عبارت موردنظر را برای جست‌وجو وارد کرده و پیش یا پس از آن عبارت site:Domain.com را وارد کنید. (به‌جای عبارت Domain.com ‌باید آدرس سایتی را که قصد دارید عملیات جست‌وجو در آن انجام شود، وارد کنید)

 

به‌عنوان مثال چنانچه به‌ دنبال پرسشنامه در سایت فایل سانا هستید، کافی است یکی از عبارت‌های زیر را در کادر جست‌وجو وارد کنید: (در مورد اول، عبارت site:filesana.ir پیش از عبارت مورد جست‌وجو درج شده و در مورد دوم این عبارت پس از عبارت موردنظر برای جست‌وجو قرار گرفته است)

1ـ پرسشنامه site:filesana.ir

2ـ site:filesana.ir پرسشنامه

 

منبع:jamejamonline.ir

اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
جست‌وجو در سایت‌های فاقد فرم جست‌وجو
https://filesana.ir/article/112/view

نظرتان را ارسال کنید

فــــایــــل ســـانـــا

فـــايل ســـانا صرفا يک طرح کارآفرينی مشارکتی است که هدف آن درآمدزايی برای دانشجويان، دانش آموزان، محققان، کاربران اينترنتی و ... است.
با عضویت در فایل سانا، کسب در آمد اینترنتی خود را شروع کنید.

ثبت نام در سایت

ما قابل اعتماد هستیم!

تمامی كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی ثبت شده است.

درباره سایت

فایل سانا|سیستم همکاری در فروش فایل

فروش انواع فایل های قابل دانلود از جمله: مقاله، پروژه، پاورپوینت، گزارش کارآموزی، طرح توجیهی، نرم افزار، خلاصه کتاب و ...

09909994252 info@filesana.ir

با همکاری :

نماد اعتماد الکترونیک

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.